RYCHLÉ ŘEŠENÍ POTÍŽÍ PŘI ONLINE VÝUCE

Níže jsou uvedeny nejčastější potíže, které se řešily (zatím pouze u nejvyužívanějšího ZOOM a Jitsi Meet).

Pokud zde nenaleznete řešení nebo používáte jinou platformu, zkuste napsat rychlý mail na katerina.holubova@ff.cuni.cz, do předmětu, prosím, napište AKUTNÍ a do textu odkaz na Váš „meeting“ (není třeba do mailu popisovat problém, zeptám se až na „meetingu“), mám v telefonu na maily s tímto předmětem notifikaci – pokud to bude možné, spojím se s Vámi hned, jak to bude možné (může to chvíli trvat, zejm. pokud v danou chvíli řeším potíže na jiné výuce), pokud nebudu u PC, přijde Vám automatická odpověď.

ZOOM

Všichni studenti mě neslyší / nevidí.

  • Zkuste zapnout mikrofon / kameru kliknutím na ikonku v levém dolním rohu

Audio mám zapnuté, někteří studenti mě ale stále neslyší.

  • Studenti se musí do „meetingu“ připojit i s „Audiem“ (postup je stejný jako výše), až poté si mohou stejným tlačítkem vypnout zvuk („Mute“)
  • Pozn.: studenti s vypnutým zvukem mají před jménem červenou ikonku (viz třetí obr. níže)

Přednáším a všechny nás (nebo studenta s automatickým přepisem/tlumočníka/přepisovatele) ruší zvuky z mikrofonů od některých studentů – nedaří se jim vypnout svůj mikrofon nebo z nějakého důvodu nereagují.

  • Klikněte dole na „Manage Participants“, vyskočí vám vpravo bílé okénko – dole pak lze tlačítkem „Mute All“ vypnout zvuk u všech studentů

V aplikaci mám zaškrtnuté „Join Video“ (dole se zobrazuje ikonka se „Stop Video“), ale nefunguje mi kamera:

  • Důvodů může být mnoho,
    pokud máte Windows 10 (i starší), zkuste kliknout na Start (4 čtverečky v levém dolním rohu) a napsat „soukromí“, mělo by Vám vyjet „Nastavení soukromí údajů o účtu“; pokud na to kliknete, otevře se Vám nové okno, zde pak vyberte v levém seznamu u Oprávnění aplikací „Kameru“ a povolte aplikacím přístup ke kameře

    Pokud kamera stále nefunguje, napište, prosím, rychlý mail (viz výše).

JITSI MEET

Přednáším a všechny nás (nebo studenta s automatickým přepisem/tlumočníka/přepisovatele) ruší zvuky z mikrofonů od některých studentů – nedaří se jim vypnout svůj mikrofon nebo z nějakého důvodu nereagují.

  • V pravém dolním rohu lze vypnout zvuk u všech studentů (nejprve klikněte na tři tečky a poté na „Mute everyone“)

Přednáším a všechny nás (nebo studenta s automatickým přepisem/tlumočníka/přepisovatele) ruší zvuky z mikrofonů od některých studentů – nedaří se jim vypnout svůj mikrofon nebo z nějakého důvodu nereagují.

  • Důvodů může být mnoho,
    pokud máte Windows 10 (i starší), zkuste kliknout na Start (4 čtverečky v levém dolním rohu) a napsat „soukromí“, mělo by Vám vyjet „Nastavení soukromí údajů o účtu“; pokud na to kliknete, otevře se Vám nové okno, zde pak vyberte v levém seznamu u Oprávnění aplikací „Kameru“ a povolte aplikacím přístup ke kameře

    Pokud kamera stále nefunguje, napište, prosím, rychlý mail (viz výše).